Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Mevlana Değişim Programı

Gitmeden Önce Yapılacak İşlemler

İLK ADIM

Mevlana Birimi gideceğiniz üniversiteye yazarak Mevlana öğrencisi olarak sizin seçildiğinizi bildirecektir.

EV SAHİBİ ÜNİVERSİTEYE BAŞVURU

Mevlana Birimi tarafından size gideceğiniz üniversite ile ilgili iletişim detayları, web adresleri vb. verilecektir. Öğrencilerin karşı kurumla iletişime geçerek Mevlana öğrenci başvurularını gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

Öncelikle gideceğiniz üniversitenin web sitesine girerek Mevlana başvuru koşullarını inceleyiniz. Genellikle Incoming Students, Exchange Students bölümlerinde başvurularla ilgili bilgi bulabilirsiniz. Eğer web sitesinde yeterli bilgi yoksa size iletişim detayları verilen koordinatöre yazarak başvuru koşulları hakkında bilgi isteyiniz.

Karşı kurumlar Mevlana öğrencisi başvurularında genellikle başvuru formu doldurulmasını, transkript, konaklama formu vb. belgelerin eklenmesi istemektedirler. Çoğu zaman doldurulan formların karşı kuruma posta ile ulaştırılması talep edilmektedir. Bazı kurumlarda online başvuru mevcuttur. Karşı kurumun istediği şekilde başvuruyu gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

LETTER OF CONFIRMATION (Vize)

Mevlana Birimi tarafından hazırlanacak ve 2 orijinal nüsha halinde verilecektir.

Bir nüshasını başvuru belgeleriniz ile birlikte karşı kuruma gönderiniz.

Bir nüshasını vize işlemleriniz sırasında ilgili konsolosluğa veriniz. 

ÇOMÜ KAYDI VE HARÇLAR

Yurtdışına gitmeden önce kayıt yaptırınız ama zorunlu dersler de dahil olmak üzere ders seçmeyiniz. Harç yatırma zorunluluğu olanlar (2. Öğretim)yurt dışına gitmeden önce harçlarını yatıracaklardır. Ancak zorunlu dersler de dahil olmak üzere ders seçilmeyecektir. Akademik birim koordinatörlerinizi bilgilendirerek sizin adınıza ders seçilmesini de önleyiniz.

BİLGİ FORMU

Bilgi Formunu buradan indirip bilgisayarda doldurunuz.

KABUL BELGESİ

Başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra karşı kurum size Letter of Acceptance (Kabul Belgesi) gönderecektir. Karşı kurum tarafından bu belgenin gönderilmesi süreç alabilir. Bu konuda sabırlı olmanız gerekmektedir.

Karşı kuruma yazarak öncelikle Letter of Acceptance 'ın size fakslanmasını ya da scanlanarak gönderilmesini talep edebilirsiniz.

Ayrıca, orijinal/asıl kopyanın posta adresinize gönderilmesini isteyiniz. Posta ile gönderilecek adresi mutlaka açık ve net biçimde belirtiniz.

Mevlana Biriminin adresini de verebilir, bu şekilde belgelerinizin güvenli şekilde size ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Adresimiz:
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Terzioğlu Yerleşkesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, Dış İlişkiler Koordinatörlüğü, Giriş Kat 17100 ÇANAKKALE / MERKEZ

Vize işlemlerinizde mutlaka Letter of Acceptance'a gereksinimiz olacaktır. Bu mektup gelmeden vize işlemlerinize başlamanız mümkün değildir. Genelde konsolosluklar Letter of Acceptance 'ın orjinal nüshasını istemektedirler.

 

ÖĞRENCİ BEYANNAMESİ

Mevlana Değişim Programı öğrencisi olmaya hak kazanan tüm öğrencilere Mevlana Değişim Programı Öğrenci Beyannamesi imza karşılığı teslim edilir.

 

BANKA HESABI

Ziraat Bankası'nın size uygun bir şubesinde Hesap açtırınız ve Bilgi Formunda hesap detaylarını ve İBAN numarasını belirtiniz.

 

ÖĞRENİM PROTOKOLÜ / LEARNING PROTOCOL

Mevlana  Bölüm Koordinatörlerinizle birlikte yurt dışında alacağınız dersleri seçmeniz ve Öğrenim Protokolü belgesini kaydetmeniz gerekmektedir. Genellikle gideceğiniz üniversitenin web sitesinde  öğrencilerin alabileceği dersler belirtilmektedir. Bu dersleri Akademik Birim Koordinatörünüz ile incelemeniz ve karşı kurumda alacağınız dersleri seçmeniz gerekmektedir.

Eğer karşı kurumun web sitesi yoksa, size iletişim detayları verilen karşı kurumdaki koordinatör ile iletişime geçiniz ve alabileceğiniz derslerle ilgili bilgi isteyiniz.

Ders seçimi yapılırken 1 dönem için 30, 1 yıl için 60 ECTS kredisi hedeflenmelidir. ECTS kredileri hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

Dersleri seçtikten sonra Öğrenim Protokolü Formuna kaydediniz ve 3 nüsha halinde çıktı alınız. Öğrenim Protokolü üzerinde hem öğrencinin, hem gönderen kurumun hem de ev sahibi kurumun imzalayacağı bölümler bulunmaktadır.

3 nüshayı da başvuru belgeleriyle birlikte karşı kuruma gönderiniz. Öğrenim Protokolleri karşı kurum tarafından da imzalanacak / mühürlenecek ve 2 nüshası geri gönderilecektir. Geri gelen nüshalardan biri öğrencide kalacaktır, diğer kopya ise Mevlana Birimine getirilecektir.

Bursunuzu  alabilmek için mutlaka karşı kurum tarafından imzalanmış orijinal Öğrenim Protokolü formunu Mevlana Birimine teslim etmelisiniz.

Yurtdışına gittikten sonraki 30 gün içinde  derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz. Bu durumda Öğrenim Protokolü'nün  tekrar  imzalamanız ve imzacı yükseköğretim kurumu yetkilileri tarafından onaylaması gerekir. Bu süre sınav tarihlerinden önce olamaz.

YÜKSEK LİSANS—DOKTORA ÖĞRENCİLERİ İÇİN

Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin eğer ders alma zorunlulukları yoksa, tezlerini hazırlıyorlarsa Öğrenim Protokollerini hazırlarken alınan dersler bölümünde:

Final Thesis / Research Project / Library Work 30 ECTS Credits şeklinde belirtileceklerdir.

Yüksek Lisans / doktora öğrencilerine zorunlu olmasalar bile gittikleri kurumda 1 ders almalarını öneriyoruz. Çünkü bu şekilde diğer öğrencilerle tanışma, interaktif bir ortamda bulunma imkanı elde etmektedirler. Eğer ders alırlarsa bu ders de Öğrenim Protokolü'nde yer almalıdır.

Ancak öğrencinin ÇOMÜ'de ders alması zorunlu değilse, gittiği kurumda da ders alması zorunlu değildir. Karşı kurumda kendisine danışman ile tezi konusunda çalışmalarını yürütecektir.

ÖĞRENİM PROTOKOLÜ İLE İLGİLİ DETAYLAR

Öğrenim Protokolü'nde belirlenen derslerin isimleri ÇOMÜ'de o dönem okutulan derslerden değişik olabilir, ders sayısı daha az ya da daha çok olabilir. Ancak, Öğrenim Protokolü imzalanarak öğrencinin gittiği kurumda alacağı derslerin, ÇOMÜ'de alacağı derslere denk olacağını kabul etmektedir.

Öğrenci ÇOMÜ'de ders seçmeyecektir. Ancak, öğrencinin zorunlu YÖK dersleri kaldıysa, mutlaka dönüşte öğrenciler tarafından alınmak durumundadır.

Öğrenim Protokolü Mevlana  Akademik Birim Koordinatörü ve Mevlana  Kurum Koordinatörü tarafından imzalanır.

Öğrencinin, aldığı derslerde başarılı oldukları ve 30 ECTS kredisi getirdikleri takdirde, Türkiye'ye döndüklerinde eğitimlerinin yurt dışında geçirdikleri dönemini Türkiye'de geçirmiş gibi sayılacaktır. Transkriptlerinde yurtdışında aldıkları dersler gözükecektir. Başarısız oldukları dersler ise ilgili bölüm kurulunda görüşülerek karara bağlanacak, o dersler için bir sonraki dönem hangi dersleri almaları gerektiği belirlenecektir.

Mevlana öğrencileri Türkiye'de öğrencisi oldukları üniversitede herhangi bir kayıt yaptırmayacaklardır. Gidilecek kuruma herhangi bir kayıt veya harç ücreti ödenmez. Ancak gidilecek kurum, kendi öğrencilerinden talep ettiği kayıt ve harç ücreti harici küçük meblağlı ödemeleri Mevlana öğrencilerinden de talep edebilir. Bu çeşit ödemelere örnek spor tesisleri abonelik ücreti, ulaşım ücreti olabilir.

KONAKLAMA YERİNİN BELİRLENMESİ

Öğrenciler gidecekleri kurum ile ilişkiye geçerek konaklama yerinin ayarlanmasını sağlarlar. Bu konuda Mevlana Birim Koordinatörleri'nden destek alabilirler. Konaklama için ayrıca bir burs verilmez.

Bazen ev sahibi üniversite öğrenci yurdu için form gönderir ve doldurulmasını ister, bazı üniversiteler ise yalnızca konaklama olanakları ile ilgili bilgi yollar ve öğrencinin gerekli başvuruları yapması gerekir.

SAĞLIK VE YOLCULUK SİGORTASI

Öğrencilerin gitmeden önce yol ve orada bulunacağınız dönemi kapsayacak sağlık sigortası yaptırması gerekmektedir. Bu sigorta vize işlemleri sırasında da gerekli olmaktadır. Öncelikle gidilecek ülkenin Konsolosluğu ile ilişkiye geçilip ne tür bir sigorta istedikleri öğrenilmelidir. Vize için zaman zaman farklı koşullarda sigorta istenmektedir. 
 
Vize için gerekli olmasa da sağlık ve yolculuk sigortası yaptırılması yurt dışında bulunduğunuz süreçte korunur olmanız açısından gereklidir. Yaptıracağınız sigorta orada yaşayacağınız her türlü sağlık sorununuzdan kaynaklanabilecek masrafları karşılayabilecek özellikte olmalıdır. Gideceğiniz ülkede yaşayabileceğiniz sağlık sorunlarının tedavisinden doğacak masraflardan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi sorumlu tutulamaz 

Sağlık ve yolculuk sigortasını iki şekilde yaptırabilirsiniz : 

Sigorta Şirketi : Özel bir sigorta şirketine giderek gideceğiniz ülke için Sağlık ve Yolculuk Sigortası yaptırabilirsiniz. Sigorta şirketinden sigorta poliçesinin İNGİLİZCE kopyasını da istemeyi unutmayınız.

SGK - AT11 Belgesi : Türkiye'de çalışan ya da emekli anne babaların vesayetinde olan çocuklar, Türkiye ile Sosyal Güvenlik Anlaşması olan bir ülkede eğitim için bulundukları sürede de SGK haklarında bir kesinti olmamakta ve yurtdışında da sağlık sigortasından yararlanabilmektedirler. Öğrencinin bu hakkından yararlanabilmesi için SGK'dan AT-11 belgesi alması gerekmektedir. 

Gidilecek üniversiteden gelen kabul mektubu ve Yeminli Tercüman tarafından Türkçe çevirisi 

Kendi üniversitenizden alınan Mevlana öğrencisi olduğunu bildiren belge

Kimlik ve kimlik fotokopisi

Öğrenci İşleri'nden alınan Öğrenci Belgesi 

SGK, Çanakkale

2. Kat, Yurtdışı İşlemler Bölümü 

Cumhuriyet Mah., Sahil Yolu Cad. No:12, Kepez/Çanakkale
(0286) 263 1313

Sağlık ve yolculuk sigortası ücreti öğrenciye verilen Mevlana bursundan karşılanacaktır, ayrıca bir burs verilmez.

Bir fotokopisi Mevlana Birimi'ne bırakılmalıdır. Sigorta şirketinden sigorta poliçesinin İNGİLİZCE kopyasını da istemeyi unutmayınız.

PASAPORT işlemleri hakkında bilgi almak için tıklayınız.

 

VİZE işlemleri hakkında bilgi almak için tıklayınız.

MEVLANA BİRİMİNE GETİRİLECEKLER

Aşağıdaki belgeleri eksiksiz olarak Mevlana Birimi'ne getirmeniz gerekmektedir.

  1. Başvuru Formu
  2. Bilgi Formu
  3. Kabul Belgesi
  4. Öğrenim Protokolü (Aslı)
  5. Pasaportunuzun kimlik ve vize sayfalarının kopyası
  6. Sigorta poliçenizin kopyası
  7. Sağlık Sigorta Beyanı
  8. Yurt dışına gidecek öğrenciler biletlerini alarak, biletlerinin bir nüshasını Mevlana Birimi'ne ulaştırmalıdır.

YÜKÜMLÜLÜK SÖZLEŞMESİ

Öğrenciler gitmeden önce belgeleri tamamlayıp Mevlana  Birimi tarafından hazırlanacak Yükümlülük  Sözleşmesi'ni imzalayacaklardır. Sözleşme Mevlana Birimi tarafından iki kopya halinde hazırlanır, bir kopya Mevlana  Birimi'nde, bir kopya da öğrencide kalır.

BURSLARIN ÖDENMESİ

Öğrencilere yapılacak ödemelerde, burs miktarının %80'inin tamamı ödenir. Geri kalan burs tutarının ödemesi, öğrencinin almakla yükümlü olduğu derslerdeki başarısı esas alınarak yapılır.

Koordinatörlükler yurt dışına gidecek öğrencilerin biletlerinin kopyasını aldıktan sonra öğrencilerin burslarının %80'i öğrencinin hesabına yatırılacaktır. 

Değişim dönemi sonunda, öğrencinin Öğrenci Nihai Raporu, Transkript ve Katılım Belgesi'nı /Certificate of Attendance'ı teslim etmesi sonra, formda belirtilen öğrenim başlangıç-bitiş tarihlerine göre toplam hibesi yeniden hesap edilerek yapılır.

Öğrenciler yalnızca Mevlana öğrenim dönemleri için yurt dışında bulundukları süre karşılığı burs alabilirler; planlanan  değişimden daha kısa kalınması halinde yalnızca kalınan süre dikkate alınarak burs miktarı tekrar hesaplanacaktır.

YURTDIŞI ÇIKIŞ HARCI

Yurtdışına çıkarken 15 TL yurtdışı çıkış harcı yatırmanız gerekmektedir. Bunu herhangi bir bankada ya da havalimanındaki gişede yatırabilirsiniz. Dekontunu saklayınız. Pasaport kontrolü sırasında göstermeniz gerekecektir.

HAVAALANINDA YAPILMASI GEREKENLER 

Havaalanına uçuş saatinizden 2 saat önce gidiniz.

Havaalanı bilgisayar ekranlarında uçuş numaranızı ve karşısında yazan Check-in Desk Numaranızı bulunuz.

Belirtilen Check-in Desk'e giderek uçak giriş işlemlerinizi yaptırın, bavulunuzu teslim edin, Boarding Card'ınızı alınız.

Yurtdışı çıkış harcınızı yatırmadıysanız, havaalanındaki bakada / veznede 15 TL olan harcınızı yatırınız.

Pasaport kontrolüne gidiniz.

İçeriye girdikten sonra, yine ekranlarda yazan uçuş numaranızı takip ediniz. Uçuş numaranızın karşısında Gate No / Uçak Giriş Kapısı No belirtilecektir. Belirtilen numaralı kapıya giderek uçağınıza bininiz.